pilla79

Alla inlägg under juli 2010

Av Pilla - 28 juli 2010 11:14


Idag mår jag lite bättre. Pratade med gate inkasso om min räkning. Jag fick hoppa över den denna månad. Men att jag får betala det dubbla nästa månad. Så det var ju bra. Får lite mer pengar nästa månad. Har jobbat ganska mycket. Så då har jag råd.


Igår var jag på stan med Lollo och hennes dotter. Det var trevligt. Länge sedan vi sågs.


Idag vet jag inte vad som händer. Händer väl ingeting som vanligt när jag är ledig. Imorgon ska jag iallafall jobba. Det ska bli kul. Trivs så himla mycket på jobbet. Får hoppas att man kan få en anställning där sedan.


  

Av Pilla - 27 juli 2010 08:19


Jag är både arg och ledsen idag. Hatar räkningar. Pengarna räcker inte till. När det bara är jag i detta hushåll som får betala allt. Conny har en inkomst på 0 kr. Så då blir det jag som får stå för allt. Jag klarar inte det. Nu fattas det nästan 1500 kr. För att man ska klara sig denna månad. Fy satan.

Han försöker ju inte änns att fixa fram pengar. Han verkar inte bry sig. För igår så fråga han vad det var med mig. För jag var ledsen. Och då sa jag att pengarna inte räcker till alla räkningar. Vet vad han svara? Han sa bara. Jaha. Som han inte bryde sig. Blir så himla ledsen. Har en räkning till inkasso som jag inte kan betala. Det känns inget kul.


Mår inget vidare som ni kan förstå.


  

Av Pilla - 19 juli 2010 10:52


Idag är jag ledig och vet inte vad jag ska göra. Får hoppas att dom ringer från jobbet och vill att jag ska jobba. Som jag vet nu så ska jag bara jobba torsdag och fredag denna vecka. Vill jobba mera.


I morgon ska vi nog till Emma och Nisse och grilla lite. Det ska bli kul. Och så ska jag träffa Sandrah nångång denna vecka. Det ska bli kul. Har inte setts på länge nu. Träffa bara henne en snabbis förra veckan när hon var inne och hälsa på när jag jobba. Ska höra med Sandrah om vi kan ses på onsdag.


Ha en bra dag mina vänner!


  

Av Pilla - 13 juli 2010 09:07



I lördags var vi hos Jenny och Johan och grilla. Hur trevligt som helst. Det var länge sedan vi sågs alla fyra. Vi planerade att åka på kryssning i september. Antingen till Helsingfors eller Riga. Jag hoppas att det blir av. Skulle vara så kul. Då har ju Conny fått sin första lön oxå. Så då har vi lite mer pengar över i månaden. Han har fått jobb på sitt gamla jobb. Han börjar i Augusti.


Idag blir det jobb för mig. Jobbar ett kort pass, 11.30 - 15. Ska bli kul att jobba. Men inte lika kul att cykla i denna värme. Nu är det lite för varmt ute tycker jag. Går ju knappt sova. Fläckten går dygnet runt här. Men det hjälper inte så mycket. Skulle vilja ha lite regn nu. Så det inte blir sån tryckande värme.


Hoppas att ni har det bra i värmen mina vänner! 


  

Av Pilla - 2 juli 2010 09:28


Idag fyller man år då. Och var firar jag den? Jo, jag ska jobba idag. Men jobbar bara mellan 13- 16. Så det är inte så länge. Men det blir nog lungt ikväll. Fyller ju inte jämt. så det är inget att fira.  Mamma och pappa var här igår på tårta. Den hade jag gjort själv. Det blev en jordgubbstårta. Så himla gott. Älskar jordgubbar.


På picknicken som Conny och jag var på. Vi åkte till trollegator och grilla lite. Hur trevligt som helst. Det måste vi göra om snart.


Annars händer det inte så mycket här. Jag hoppas på mer jobb på skopunkten. Det är ganska lungt nu. Folk handlar inte så mycket skor nu.  Så iväg med er och köp massor av skor.


   
 

Ovido - Quiz & Flashcards