pilla79

Alla inlägg under mars 2011

Av Pilla - 22 mars 2011 09:15


I lördags kom Ronja och Karin hem till mig. Vi laga lite god mat och drack gott. Spela lite spel och sjöng lite singstar. Hade det hur trevligt som helst.


Hela söndagen låg jag och var bakis. Fan hatar att vara bakis.


Igår så kom min mamma hit efter hon slutat jobbet. Drack lite kaffe. Sen sa jag att jag ville ut till min bil och försöka starta den. Men den var helt död. Vi gick till centrum och handla lite lunch. Och åkte sedan hem till henne. Efter vi hade ätit så säger mamma att vi åker till mekonomen och köper ett batteri till bilen. Så det gjorde vi. Sedan åkte vi hem till mig och satte dit batteriet i bilen. Bilen starta på första försöket. Så åkte vi en runda med bilen. Sedan åkte vi och tvätta den. Hade inga problem med bilen. Kunde stänga av bilen och sedan starta den igen. Det hade den inte klarat av förut. För då var jag nästan tvungen att vänta 1 tim innan jag kunde startat den igen. Så nu är bilen fixad. Så duktiga vi är min mamma och jag som kunde fixa bilen själva.


Sedan vi 15 tiden åkte vi och hämta mammas bil så skulle vi åka till Nyköping och hämta Conny och min pappa på flygplatsen. Dom hade ju varit i London på fotboll. Som jag hade hade längtat efter min älskling. Jobbigt att vara ifrån varann i 3 nätter. Men nu är han hemma iallafall.


Idag så blir det lite jobb igen. Det ska bli kul. Jobbar i stan idag. Har varit mycket i tornby nu. Så det ska bli kul att vara i stan igen.



 

Av Pilla - 17 mars 2011 08:51


Känner mig inte på topp idag. Lite hosta. Men det går nog över snart. Igår låg jag i soffan hela dagen. Då var det värre.

Men idag blir det jobb igen. Så då mår jag bättre. Älskar att jobba på skopunkten. Det är den bästa platsen jag har varit på. Och så får jag beröm oxå. Det är alltid kul.


I tisdgas ringde Ronja och fråga om jag ville komma till stan och ta en fika. Så det gjorde jag. Vi gick till Linds och tog lite kaffe och dela på en beskvi. Eftersom vi tränar båda två så ville vi inte ta en hel var. Så vi dela på en. Sedan gick vi upp på jobbet en sväng och sa hej. Alltid lika kul. Sedan gick vi en sväng på stan. Sen gick vi hem till Ronja och drack lite te.

När bilen gick ut på pakeringen vid tjuge i 5 så åkte jag hem. Sedan blev det att åka till gymet. Vid 18 började min gym instruktion. Så nu kan jag börja träna lite på gymet oxå. Tror jag börjar på måndag eftersom jag inte mår helt bra än.


Imorgon åker min älskling till London. Kommer sakna honom så mycket. Han ska kolla på fotboll. Tottenham mot West Ham. Ska åka och se det med min pappa. Han fick det av mig i julklapp. Så han får det nog bra. Dom kommer hem på måndag igen.


På lördag blir det lite fest hos mig. Då kommer Ronja och Karin. Hoppas att Emelie oxå kommer. Kommer äta lite god mat och dricka lite.


  

Av Pilla - 12 mars 2011 08:32


Denna vecka har det inte blivit så mycket träning. Har jobbat. Blev bara träning i måndags. Inte bra.

Idag blir det lite spinning iallafall.

På tisdag så har jag bokat en instruktör för gymet. Så jag kommer igång med gymet med. Så man kan åka och gyma lite innan jobbet. Så man inte blir så låst att bara gå på pass. Ibland så passar det inte in med mitt arbetsschema.


Ikväll blir det att se melodifestivalen. Det får man inte missa. Det är många låtar som är bra. Men det är ju nästan inga som är schlager låtar. Sannas låt är lite mer schlager låt. Så får hålla tummarna för henne ikväll.


  

Av Pilla - 9 mars 2011 07:17


Det blev inte så mycket tvättning och städning igår. Hann tvätta lite iallafall.

Ronja på jobbet ringde och fråga om jag kunde jobba mellan 13 till 18.15 För Karin var sjuk. Jag tycker det är så kul, så jag hoppade in och jobba.


Idag så blir det jobb i tornby. kl 12-20.15 Får hoppas att min bil startar idag. Så jag tar mig dit och hem. Annars kunde mamma köra mig dit, så får Conny hämta mig. Så ser min dag ut. Hoppas att ni får en bra dag mina vänner.


Puss och kram



  


Av Pilla - 8 mars 2011 06:53


I torsdag till fredag var Jenny, Johan, Conny och jag iväg på kryssning med cinderella. Det var jätte kul. Blev bjudna på den resan. Kanske inte bjudna direkt. Conny hade tapettserat deras vardagsrum. Så då betala dom kryssningen. Åt massor av god mat på buffén. Drickat ingick i buffén så det var bara att ta för sig. Sedan blev det och se lite på kareoken (hur det nu stavas) Och sedan till dansbandet. Så var det nog hela kvällen. Fram och tillbaka mellan ställerna.


Vi bestämde att vi skulle äta frukost när dom öppnade. Dom skulle öppna halv åtta svensk tid. Vi ställde alarm på mobilen. Johan och jag gick upp frukosten. Jenny och Conny var för trötta för det. När vi kom upp där så var det stängt. Sen kom vi på att våra mobiler hade ändrat klockan till finskt tid. Så då var det bara att gå upp till hytten igen och vänta 1 timme. Sedan gick vi upp och åt. När vi var färdiga med frukosten så gick vi och sov ett tag. Var så himla trött. Hade kanske bara sovit 2 tim den natten.

Sen var det bara att gå och handla lite på taxfree. Bliv cigg och parfym. Det var det jag behövde.


Sen på lördag blev det jobb för mig. Allt gick jätte bra på jobbet. Fick börja en timme tidigare för att det var så mycket folk. Och sen stanna jag kvar en halvtimmen.  Allt gick hur bra som helst. Men det gör det oftas. Och det är altid lika kul att jobba med Ronja. Gillar att jobba med alla där. Det är den bästa arbetsplats jag har varit på. Älskar att gå till jobbet. Längtar tills jag ska jobb igen.


Igår så hände det något med min bil. Jag skulle åka till maxi och handla lite. Den var lite sur när jag skulle starta den. Men den hoppa igång efter andra försöket. Tänkte inte mer på det, så då åkte jag iväg. När jag sedan skulle åka från maxi, då ville den inte starta. Försökte flera gånger. Så fick ringa min räddare i nöden Conny. Så han kom. Kolla lite i motorhuven. Men kunde inte se nåt. Kollade oljan, men den var inget fel på. Så jag starta bilen igen. Då hoppade den igång. Vet inte vad det kan vara för fel på den. Men Conny skulle kolla med hans kompis som kan mycket om bilar. Får hoppas att det inte är nåt allvarligt med bilen. För det har jag inte råd med.


Idag så blir det att städa och tvätta. Inget kul. Men det måste göras. Och sen känns det bra efteråt.


Ha en trevlig dag mina vänner!



  

Ovido - Quiz & Flashcards