pilla79

Alla inlägg under januari 2011

Av Pilla - 17 januari 2011 10:51


Tog den här från Sussie.


1. Hur gammal är du om fem år? Nästan 36

 2. Vem var den sista du träffade? Conny
3. Hur lång är du? 1,68
4. Vilken var den senaste film du sett? The Grudge 3

5. Vem ringde du senast? Mamma

 6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det var ju bra. Puss. Till Conny

 7. Vad är dagens planer? Åka till mamma och pappa och sedan träna

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag är nog sms typen

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? Igår

11. Vilken ögonfärg har du? Brun

12. När vaknade du idag? Tidigt kl 6. Av Connys alarm


13. Har du någon gång hittat en katt? Japp!
14. Vilken är din favoritplats? Med nära och kära
15. Vilken plats föredrar du minst?  tandläkarstolen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Har mitt drömjobb, bor i en stot hus på landet med 2 barn

17. Vad skrämde dig som barn? När jag smyg tittade på serien V

18. Vem fick dig att skratta senast? Conny
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag har nog bara 1

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Olika
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5

23. Hur många landskap har du bott i? Ett
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota om det inte är för kallt
26. Är du social? Ja lite. Är lite blyg i början

27. Vilken är din favoritglass? Mjukglass vanilj

28. Vad skulle du gör om du vann en miljon? Betala alla skulder/lån, Köpa hus

29. Tycker du om kinamat? Japp
30. Tycker du om kaffe? Ja

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe

32. Sover du på någon särskild sida? Nej

33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa? Jaaa!
35. Är du en beroendemänniska? Lite kanske

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

37. Vill du ha barn? Ja det vill jag
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska litegran

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej inte vad jag minns

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mig själv, familjen

42. Äger du dyra smycken? Nej det tror jag inte. Men har ett halsband från min farmor som är dyrt för mig
43. Har du någon gång testat narkotika? Nepp!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vatten
45. Vem är den roligaste människan du känner? Finns många som är roliga på olika sätt
46. Välj ett ärr på din kropp? Pannan

47. Vad har du för ringsignal? Touch your right now - basic element

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej

49. Flirtar du mycket? Nja det vet jag inte haha händer la ;)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma
51. Kan du byta olja på bilen? Haha det tror jag inte att jag kan

52. Har du fått fortkörningsböter? Nope
53. Vilken var den senaste bok du läste? Predikaten av Camilla Läckberg

54. Läser du dagstidningen? Nope
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Alltid!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ingen aning

59. När var du i kyrkan senast? När Jenny och Johan gifte sig 14 Augusti 2010


  

Av Pilla - 14 januari 2011 08:39


  

Jag tävlar om ett kickstartpaket från NOKA Hannas blogg. Tävla här du också. Ingen egen blogg krävs.

 

 

  

Av Pilla - 13 januari 2011 09:43


Nu har jag äntligen kommit igång med träningen.

Imåndags träna jag core, har fortfarande träningsvärk i magen efter det. Men det tycker jag är bra. För då känner man att det har gett något. I tisdag blev det ett vanligt bas pass. Igår hade jag en vilo dag.

Var hemma hos Sussie då. Vi satt och prata och fika. Sedan bjöd hon mig på lite mat. Det var jätte gott. Tack så mycket.


Idag blir det core igen. Sedan ska jag fråga lite om gymet. Om man kan få lite hjälp. Har aldrig tränat i gymet förut. Så behöver lite hjälp där. Så man inte gör fel. Behöver träna lite rygg och armar. Eftersom man jobbar i butik så är det ganska påfrestande för rygg och armar. Så vill jag träna upp styrkan lite.


Annars idag händer det inte så mycket.


  

Av Pilla - 10 januari 2011 07:51


Idag ska jag ner till arbetsförmedlingen och lämna in min närvaro. Så jag får lite pengar denna månad.


Sen i eftermiddag ska jag åka och träna. Det ska bli kul. Har inte tränat på evigheter. Så idag blir jag 1500 kr fattigare. Men det gör inget. För det ska bli kul att komma igång med träningen igen. Känner i kroppen att jag behöver det. Ska även börja styrketräna. Behöver det för min rygg och armar. Så jag får upp lite styrka. Får se hur det går. Hoppas man kan få lite hjälp i bärjan. Har ju aldrig styrketränat förut. Har aldrig tyckt att det är kul. Men det måste göras.


Så ser min dag ut idag.


Hoppas att ni får en trevlig dag mina vänner.


  

Av Pilla - 4 januari 2011 07:30


Om man kanske ska blogga lite. Vet inte vad jag ska skriva men skriver väl lite om jul och nyår.


På julafton var vi hos Connys bror och familj.  Det var trevligt. Åt massor av god mat och såg på kalle. Sedan fick Conny vara tomte och dela ut lite paket till barnen. Sedan när han hade delat ut paketen så dela vi ut lite mer paket. Barnen fick hur mycket som helst. Fick säkert mellan 50 - 100 paket var. Det är lite väl mycket tycker jag. Dom hinner inte leka med allt.

Sedan blev det lite fika. Dom andra skulle spela julklappspelet, men Conny och jag åkte hem då. Klockan var nästan 23 då. Och kände att det räckte då.


På juldagen tog vi det lugnt. Bara slappa i soffan.


Annandagen jobba jag till halv fyra. Sedan åkte vi till Connys mamma och åt lite mat. Fick lite julklappar igen. Det visste vi inte att vi skulle få.


Kanske ska säga vad jag fick i julklapp. Jag fick rattmuff och kläddsel till bilen och en plattång av Conny. Påslakan, ljusstackar och ljus av Connys mamma, Godis påse, strumpor och örhängen av Connys lillebror.


På nyårsafton var vi hos min mamma och pappa. Där fick vi lite julmat.

Såg grevinnan och betjänten. Alltid lika rolig. Det kan man ju inte missa. Sedan blev det lite champange till tolvslaget. Satt och prata lite mer. När klockan blev 2 så åkte vi hem.


Nyårsdagen hände inte allt för mycket. Var och handla lite mat. Sedan låg vi i soffan och kolla på några skräckfilmer.


Det var det jag hade att skriva denna gång, Får se när jag skriver igen då.


  

Ovido - Quiz & Flashcards